Followers

Tuesday, August 23, 2011

Guru & cabaran semasa (emosi)

Taia dlm kelas guru n cbrn sms terasa amat seronok??
kenapa?? entah tapi pendekatan pedagogi yang Tn Hj Mansor guna amat baik..
tajuk emosi.. setiap pelajar ditannya tentang definisi emosi..
setiap satu ditulis di depan. bayangkan apa jawapan korang setelah menjadi orang terakhir ditanya. tentu sekali banyak jawapan korang dah disonglap. tapi aku cool aku mendefinisikan emosi itu segagai "satu perasaan yang halus dan bersifat kejiwaan".
macam jambu je..

kami dikehendaki membuat sajak, carpen atau apa sahaja untuk menceritakan tengtang definisi emosi oleh setiap orang. dan aku teampil dengan sajak aku tengtang emosi..
nak tahu.. aku tulis sikit. tapi maaflah aku bukan pandai sangat bab2 ni..

EMOSI

Emosi kekadang suka kekadang duka,
mengalir dari hati keminda,
memebawa kepada pengaruh tingkahlaku,
mewujudkan persoalan sebab akibat,
dan menjadikan pelakuan negati, positif.

Emosi perasaan seseorang,
emosi mempengaruhi pemikiran,
emosi mempengaruhi diri,
emosi mengemudi reaksi peribadi.

perasaan ini subjektif, ia tidak tetap,
perasaan ini halus dan bersifat kejiwaan,
perasaan ini abstrak,
tidak boleh dilihat dan tidak tetp.

Heheheheheh saja kau.
entah apa pendapat korang.
=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Text-Ads